Новоайдарська громада
Луганська область, Щастинський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Розпорядження від 06.06.2023 №35

Дата: 11.10.2023 14:39
Кількість переглядів: 39

Розпорядження від 06.06.2023 №35

Додаток 1 до розпорядження

начальника селищної військової

адміністрації Щастинського району

Луганської області

від 06.06.2023 року № 35

 

ПРОГРАМА

працевлаштування та/або перекваліфікації внутрішньо переміщених осіб Новоайдарської селищної територіальної громади (далі - Програма)

 

Паспорт Програми

1.1.

Ініціатор розроблення Програми

Новоайдарська селищна військова адміністрація

1.2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа на підставі якого розроблено Програму

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 квітня 2023 р. № 312-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2023-2025 роках», Закон України «Про зайнятість населення», постанова Кабінету Міністрів України 20.03.2013 року № 175 «Про затвердження Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру»

1.3.

Розробник Програми

Новоайдарська селищна військова адміністрація

1.4.

Організатор виконання Програми

Новоайдарська селищна військова адміністрація

1.5.

Відповідальні виконавці Програми

Новоайдарська селищна військова адміністрація

структурні підрозділи Державної служби зайнятості

органи місцевого самоврядування приймаючих громад

1.6.

Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програмі

Селищний бюджет, інші джерела, що не заборонені законодавством України

1.7.

Термін реалізації Програми

2023-2025 роки

1.8.

Загальний обсяг фінансування

300 тис.грн. в т.ч. у

2023100 тис. грн.

2024100 тис. грн.

2025 100 тис. грн.

 

1. Визначення проблеми, на вирішення якої спрямована Програма

Широкомасштабна збройна агресія проти України значним чином вплинула на процеси внутрішнього переміщення, спричинивши суттєве збільшення кількості внутрішньо переміщених осіб та необхідність зміни механізмів реагування держави та органів місцевого самоврядування на одночасні процеси із забезпечення евакуації, адаптації та інтеграції, повернення людей та возз’єднання сімей.

Збройна агресія призвела до масового виїзду та евакуації жителів населених пунктів, розташованих у районах ведення бойових дій чи на тимчасово окупованих територіях. Для приймаючих територіальних громад все це стало викликом та потребує додаткової державної підтримки (особливо це стосується питань розвитку інфраструктури громади, розширення можливостей надання публічних послуг, збільшення житлового фонду тощо), оскільки ресурси громад є обмеженими.

Широкомасштабна збройна агресія проти України також призвела до суттєвого збільшення потреб у житлових програмах та фінансових інструментах, здатних забезпечити постраждалому населенню, зокрема внутрішньо переміщеним особам, доступ до житла.

Водночас, зниження темпів економічного зростання та нестача робочих місць призвели до збільшення кількості внутрішньо переміщених осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах, та, відповідно, посилили навантаження на інфраструктуру і бюджети територіальних громад.

Різний рівень можливостей щодо здійснення заходів з інтеграції внутрішньо переміщених осіб на місцевому рівні, соціальної згуртованості в територіальних громадах, а також відсутність чіткого механізму оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб на місцевому рівні призводять до неготовності окремих приймаючих територіальних громад повною мірою здійснювати такі заходи.

Тому, з метою запобігання зростання безробіття, отримання нової професії через навчання або перекваліфікацію, створення умов для забезпечення тимчасовою роботою незайнятих громадян з числа внутрішньо переміщених осіб, а також вирішення питань благоустрою території Новоайдарської селищної громади після її деокупації виникла необхідність розробки та реалізації відповідної Програми, яка спрямована на підтримку та адаптацію ВПО.

Ця програма базується на таких законодавчих актах:

- Конституції України;

- Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;

- Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»;

- Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

- Закон України «Про військово-цивільні адміністрації»;

- Закон України «Про правовий режим воєнного стану»;

- розпорядження Кабінету Міністрів України 07.04.2023р. №312-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2023-2025 роках»;

- Закон України «Про зайнятість населення»;

- постанова Кабінету Міністрів України 20.03.2013 року № 175 «Про затвердження Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру» (зі змінами).

 

2. Мета Програми

Основною метою даної програми є:

  • зменшення соціальної напруги серед ВПО, у зв’язку зі складністю соціально-економічних проблем, з якими вони зіштовхуються;

  • реінтеграція ВПО у Новоайдарську та інші приймаючі громади;

  • забезпечення тимчасової зайнятості, сприяння у працевлаштуванні, навчанні або перекваліфікації ВПО тощо.

Досягнення зазначеної мети вбачається в комплексному та системному підході до підтримки внутрішньо переміщених осіб шляхом координації їх дій для вирішення виникаючих проблем.

 

3. Основні завдання Програми

Основними завданнями Програми, необхідними для розв’язання проблем ВПО щодо працевлаштування та професійного навчання, є:

  • запровадження механізму періодичного моніторингу та оцінки стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади;

  • сприяння інтеграції та соціальній адаптації ВПО за новим місцем проживання;

  • зниження рівня безробіття, в тому числі серед ВПО;

  • створення умов для забезпечення тимчасовою роботою незайнятих громадян, в першу чергу осіб, які перебувають на обліку в центрах зайнятості, як такі, що шукають роботу;

  • здійснення заходів щодо професійного навчання/перенавчання, підтримки зайнятості і самозайнятості внутрішньо переміщених осіб, у тому числі шляхом реалізації відповідних позадержавних проектів та цієї Програми.

З метою забезпечення тимчасовою роботою громадян визначено Перелік видів громадських робіт (Додаток 1 до цієї Програми) за наступними критеріями:

а) мають тимчасовий характер і для їх організації не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії;

б) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня;

в) мають економічну, соціальну та екологічну користь;

г) надають можливість тимчасового працевлаштування безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та кваліфікаційної підготовки.

Ці роботи є видом суспільно корисних робіт в інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб.

 

4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів та джерел фінансування

Програма спрямована на поступове вирішення основних проблем і зменшення соціальної напруги серед ВПО шляхом розширення кола соціальних гарантій для цієї категорії осіб.

Реалізація заходів Програми здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевого бюджету, а також коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.

Виконання Програми забезпечить надання допомоги внутрішньо переміщеним особам у вирішенні питань працевлаштування, навчання або перекваліфікації.

Основними напрямами діяльності Новоайдарської селищної військової адміністрації для розв’язання проблеми з організації та проведення тимчасових громадських робіт є:

- залучення до громадських робіт незайнятого працездатного населення;

- визначення підприємств, організацій та установ комунальної власності, де можливо організувати проведення громадських робіт;

- визначення обсягів громадських робіт та кількості осіб, які скеровуються на такі роботи;

- проведення інвентаризації незакінчених і законсервованих об'єктів та розгляд можливостей організації громадських робіт для завершення їх будівництва і введення в експлуатацію;

- створення тимчасових робочих місць для організації громадських робіт;

- укладання з безробітними громадянами строкових трудових договорів на участь в громадських роботах;

- оформлення звітної документації на оплату праці безробітних, зайнятих на громадських роботах.

В свою чергу територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, забезпечують:

- організацію укладення договорів між Новоайдарською селищною військовою адміністрацією та службою зайнятості щодо скеровування на ці роботи осіб з числа безробітних і незайнятого населення;

- здійснює аналіз професійно-кваліфікаційного складу безробітних для їх участі у громадських роботах;

- здійснює фінансування громадських робіт на пропорційній основі в терміни передбачені чинним законодавством.

 

5. Перелік завдань (напрямів) і заходів Програми

та результативні показники

Для реалізації Програми необхідно виконати такі завдання:

  1. організувати проведення дослідження місць проживання ВПО Новоайдарської громади, виявлення їх потреб у навчанні/перекваліфікації;

  2. залучати ВПО до тимчасових громадських робіт в гуманітарному штабі Новоайдарської громади;

  3. після деокупації території Новоайдарської громади залучати до тимчасових громадських робіт населення для вирішення питань благоустрою території громади.

Ключовими показниками результативності є:

  • проведення періодичного моніторингу та оцінки стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади;

  • зменшення кількості безробітних внутрішньо переміщених осіб;

  • забезпечення в приймаючих територіальних громадах рівного доступу до навчання/перекваліфікації, можливостей творчого розвитку, якісного дозвілля та забезпечення культурних прав внутрішньо переміщених осіб, а також для посилення соціальної згуртованості та їх повноцінної інтеграції.

 

6. Очікувані результати виконання Програми

Реалізація Програми сприятиме:

  • реалізації регіональної політики у сфері соціального захисту ВПО;

  • зменшенню рівня безробіття серед ВПО;

  • за участю територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, створенню сприятливих умов для навчання або перекваліфікації ВПО;

  • утримання в належному санітарному стані території населених пунктів громади;

  • забезпечення додаткової соціальної підтримки та тимчасової зайнятості осіб, які шукають роботу;

  • залучення ВПО до громадських робіт, які є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах громади, які організовуються для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних, для проведення тимчасових робіт в гуманітарному штабі, а після деокупації території громади – до робіт з благоустрою та озеленення територій населених пунктів, кладовищ, підсобних та ремонтних робіт при проведенні ремонту об’єктів охорони здоров’я, культури та освіти, впорядкуванню територій населених пунктів з метою ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та військових дій, впорядкуванню місць меморіального поховання, які мають офіційний статус, підсобних робіт з відновлення заповідників, пам’яток архітектури, історії та культури.

 

7. Фінансове забезпечення Програми

Реалізація заходів Програми здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевого бюджету, а також коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.

Пунктом 6 статті 31 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел. У разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування організації таких робіт здійснюється пропорційно за рахунок коштів місцевих бюджетів та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Головний розпорядник коштів – Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області в межах бюджетних призначень передбачає кошти на фінансування Програми з місцевого бюджету.

 

8. Координація та контроль за ходом виконання Програми

Організаційне забезпечення виконання Програми покладається на відділ з питань забезпечення соціальних та публічних послуг Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області.

 

Додаток 1 до Програми

працевлаштування та/або

перекваліфікації внутрішньо

переміщених осіб Новоайдарської

селищної територіальної громади

 

Перелік

видів оплачуваних громадських робіт, які мають суспільно-корисну спрямованість, відповідають потребам Новоайдарської селищної територіальної громади, її соціальному розвитку

 

  1. Тимчасові роботи в гуманітарному штабі Новоайдарської громади для виконання навантажувально-розвантажувальних робіт, формування пакетів гуманітарної допомоги тощо.

  2. Роботи з ліквідації наслідків військових дій (розбирання завалів, демонтаж зруйнованих будівель та споруд, і т.п.).

  3. Благоустрій та озеленення території населених пунктів, кладовищ, зон відпочинку і туризму, культових споруд, придорожніх смуг, ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ.

  4. Сільськогосподарські та лісогосподарські роботи. 

  5. Підсобні роботи, пов'язані з ремонтом тепло- та водопостачання, вулично-дорожньої мережі на території населених пунктів селищної громади

  6. Впорядкування територій населених пунктів з метою ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, стихійного лиха, складних погодних умов, визнаних такими в установленому порядку.

  7. Впорядкування місць поховання загиблих воїнів, меморіалів, пам'ятників та пам'ятних місць.

  8. Роботи з відновлення та догляду заповідників, пам'яток архітектури, історії та культури.

  9. Роботи, пов'язані з ремонтом приватних житлових будинків одиноких осіб, ветеранів війни, інвалідів, що проводяться за рішеннями органів місцевого самоврядування.

  10. Роботи, пов'язані з відновленням та благоустроєм природних джерел та водоймищ, русел річок.

  11. Інші доступні види трудової діяльності, які мають суспільно-корисну спрямованість, відповідають потребам адміністративно-територіальної одиниці та сприяють її соціальному розвитку.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано