Новоайдарська громада
Луганська область, Щастинський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту рішення Новоайдарської селищної ради

«Про затвердження тарифів КП «Новоайдарське «СКП» на вивіз та захоронення твердих побутових та рідких відходів»

1.Визначається проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», визначено повноваження органів місцевого самоврядування в частині встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги, у тому числі на послуги з вивезення побутових відходів.

Послуги з вивезення побутових відходів надає КП «Новоайдарське «СКП». На сьогодні діють тарифи на послуги з вивезення побутових відходів, які уведено в рішенням Новоайдарської селищної ради №5/15 від 28.01.2016 року.

Згідно з проведеним КП «Новоайдарське «СКП» аналізом фактичних доходів і витрат послуг з вивезення та захоронення побутових відходів, у зв’язку зі збільшенням розміру мінімальної заробітної плати (з 1 січня 2017 року – 3200 грн.) необхідно встановити нові тарифи для надання таких послуг.

На сьогодні, діючий тариф на послуги з вивезення побутових відходів та захоронення побутових відходів не відповідає фактичним витратам підприємства, зокрема вартість автопослуг з вивезення побутових відходів зросла на 33%, вартість автопослуг з захоронення побутових відходів на 13%, на 70% збільшена основна заробітна плата працівників, задіяних на послугах з захоронення побутових відходів, на 65% зросла вартість матеріалів послуг з вивезення побутових відходів, зміна системи оподаткування КП «Новоайдарське «СКП», тощо.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ураховуючи вимоги постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», від 26 липня 2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» виконавцем послуг з вивезення побутових відходів – КП «Новоайдарське «СКП», проведено обрахування складових (заробітна плата, паливно-мастильні матеріали, тощо) тарифів на послуги з вивезення побутових відходів у селищі Новоайдар.

Перегляд тарифів на послуги з вивезення побутових відходів дозволить КП«Новоайдарське «СКП» стабілізувати фінансовий стан підприємства, підвищити якість надання послуг з вивезення побутових відходів та рівень організації робіт у сфері поводження з побутовими відходами, сприятиме поліпшенню санітарно-епідеміологічного стану міста.

 

2. Мета регулювання:

Метою регуляторного акта є приведення діючих тарифів на послуги з вивезення побутових відходів до економічно обґрунтованих відповідно до вимог постанов Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів», від 01 червня 2011 року №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

 

3.Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

В якості альтернативи до запропонованого регулювання розглянемо можливі альтернативні способи:

 

1.Залишити без змін діюче рішення селищної ради від  28.01.2016 року №5/15 «Про затвердження тарифів на комунальні послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів, вивезення рідких відходів»

Альтернативу відхилено у зв’язку з тим, що діючий тариф не відповідає фактичним витратам підприємства з надання послуг. Різниця в тарифах на послуги з вивезення побутових відходів виникла у зв’язку з невідповідністю їх фактичної вартості вартості складових витрат (підвищення мінімальної заробітної плати, зміна цін на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси).

 

2.Наступною альтернативою врегулювання даного питання може бути прийняття рішення селищної ради «Про затвердження тарифів КП «Новоайдарське «СКП» на вивіз та захоронення твердих побутових та рідких відходів».

Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана останній альтернативі, через те, що в цьому випадку досягти мети можливо в коротший термін, з урахуванням особливостей ситуації, яка склалася.

 

4.Механізми та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми.

При ухваленні запропонованого регуляторного акта будуть діяти такі механізми та заходи, що забезпечать розв’язання визначених проблем стосовно надання послуг з вивезення побутових відходів:

- процедури коригування індивідуальних складових витрат, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості запровадження зазначеного механізму на послуги;

- підвищення рівня організації робіт та якості послуг;

- урегулювання відносин між виконавцем послуг і споживачами;

- стабілізація фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів.

 

5.Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення встановлених цілей можливе завдяки ухваленню запропонованого регуляторного акта, що надасть можливість забезпечити врегулювання відносин між виконавцем послуг та споживачами, стабілізацію фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів, установлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з вивезення побутових відходів.

 

6.Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта.

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів місцевої влади  

Підвищення якості надання послуг з вивезення побутових відходів

Процедура розробки регуляторного акта

(витрати робочого часу спеціалістів пов'язані з підготовкою регуляторного акта). Додаткові витрати з оплати послуг бюджетними установами, організаціями: з вивезення та захоронення побутових відходів на 99,89 грн. за 1 куб.м

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Урегулювання відносин між виконавцем послуг та споживачами.

Стабілізація фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів. 

Суб’єкт господарювання-споживач послуг з вивезення побутових відходів несе витрати, пов’язані з оплатою таких послуг:

з вивезення та захоронення побутових відходів на 119,71 грн. за 1 куб.м

 

Сфера інтересів громадян

Підвищення рівня якості організації робіт у сфері поводження з побутовими відходами, поліпшення санітарно-епідеміологічного стану населеного пункту

Додаткові витрати з оплати послуг:

з вивезення та захоронення побутових відходів на 103,99 грн. за 1 куб.м,              або на 11,92 грн. на 1 місяць на 1 особу з багатоквартирних будинків, на 23,84 грн. за 1 місяць на 1 домогосподарство з приватного сектору.

 

7.Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників, таких як зміни та доповнення до чинного законодавства України. У подальшому внесення змін до зазначеного рішення можливе в разі зміни вимог чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин.

 

8. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта необмежений, зміни та доповнення будуть вноситись за потребою у відповідності до змін законодавства України

 

9.Показники результативності регуляторного акта

Цей розділ містить перелік показників, які характеризують наслідки дії регуляторного акта. Саме на підставі порівняння цих показників та отриманих у подальшому даних (при проведенні базового, повторного та періодичного відстежень, можна буде зробити висновок про досягнення очікуваних результатів та досягнення цілей регулювання).

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

1.Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта.

2.Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання,  пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта.

3.Динаміка кількості укладених договорів на послуги з вивезення побутових відходів.

4.Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта.

 

10.Заходи відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності проекту рішення Новоайдарської селищної ради «Про затвердження тарифів КП «Новоайдарське «СКП» на вивіз та захоронення твердих побутових та рідких відходів» здійснюватиметься шляхом аналізу статистичної інформації.

Базове відстеження результативності даного регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності чинного регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснено через рік після набуття чинності даним регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності, буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження цього регуляторного акта, протягом строку його дії.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього регуляторного акта, будуть вноситись відповідні зміни.     

Зауваження та пропозиції від суб’єктів господарювання та населення приймаються у письмовому вигляді до 14.00 год. 22 лютого 2017 року за адресою: смт.Новоайдар, вул.Дружби, 1, тел. 9-43-56.

 

Секретар селищної ради                                                        О.М.Бочаров

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано